Veckans meny

Så har man samlat lite vuxenpoäng. Jag har ägnat en del av söndagen åt göra en veckomeny till kommande vecka. Planeringen har skett med stor omsorg. Jag har även masat mig ner till stormarknaden och köpt allt jag behöver.

Idag serveras skagengryta, och resterna förpackas med omsorg och sparas till lunch i morgon. Så, undrar hur många vuxenpoäng det är? Måste ju minst vara 150 iaf. Det krävdes ju både vilja, planering och aktivt handlande. Nu ska jag bara se till att göra middagar hela veckan oxå. Om jag gör det tror jag att det ger ca 300 vuxenpoäng till.



Veckans Meny
  • Fiskpinnar med ris och stuvad spenat
  • Korv med makaroner
  • Chilikoncarne med texmex smak och ris
  • Fiskbullar i hummersås och potatis
  • Rotsaksgratäng med chili choritzo
  • Skagengryta med lax och tagliatelle
  • Mammas pölsa med rödbetor och potatis
  • Hemmagjord hammburgetallrik med bacon och klyftpotatis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0