Thursdag from hell

Inte för att jag brukar älska torsdagar, brukar tycka de är helt ok eftersom det betyder att det snart är helg. Men detta var fan Thursday from hell (med betoning på HELL)!!!
Skulle jobbat 7-16, vilket hade vart helt ok om jag hade hunnit ta lunchrast. Hade vart ännu mer ok om jag sedan inte hade insett att jag skulle bli tvungen att jobba över pga att några andra inte planerat direkt klockrent. Men ok, en eller två timmar kunde jag tänka mig att jobba över. Men klockan tickar på och det slutar med 4,5 timmar, utan EN enda rast på hela dagen. Då var det minst sagt en rätt grinig Monika som befann sig på arbetet.
När jag sedan äntligen får gå ut genom dörrarna så får jag skitont i magen. Känns som jordens sendrag på vänster sida. Höll fan inte på att kunna ratta bilen hem, gjorde fan så ont, tom när jag växlade, vilket inte borde påverkat eftersom det är höger arm man använder då (iallafall jag, vet inte hur ni andra gör ;)) Väl hemma typ kryper jag ur bilen och tar mig in med en tanke i skallen. MAT, ge mig mat NU,  och kanske 10 alvedon. Var så glad att K tidigare ringt och berättat att han lagat middag innan han drog på jobbet. (Älskvärt) Men jag blev även påmind om att det bor en tonnåring under samma tak som mig. Han visste ju att jag blivit tvungen att jobba över och då undrar jag: är det för mycket begärt att han skulle kunna ha slitit sig ifrån sitt förbaskade dataspel i 15 min och ställa in maten i kylen och diska bort det värsta? Tydligen, han är ju 15, då tänker man inte på andra människor. Man bara tar för givet att någon annan ska göra skiten så man själv kan må gott.
Shit vad less jag är just nu, märks det? Tog nyss ett glas vin för att lugna ner mig lite, får se om det funkar. Känner själv att jag licksom överdimensionerar situationen. I morgon blir säkert en bättre dag !!?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0