Fucking tisdag på en torsdag!

Men vilken dag jag har haft! Mitt minne har varit i klass som en guldfisk, vilket vill säga inte särskilt bra. Det som till slut fick bägaren att rinna över var när jag skulle hämta S på skolan. Det hade varit föräldrafika kl 13. Fröken kommer fram och säger -Vi hörde att du skulle bli lite sen, men det löste sig rätt bra ändå för S fick fika med ......'s mamma ist. För det första så har barnet två föräldrar, så ge fan i att pika mig!!!! För det andra, lägg föräldrafikat på en rimligare tid än kl 13, tex kl 15. Vi är få som har ett jobb där man kan sticka tre timmar innan man slutar. Nä man ska som förälder få ångest för att man var tvungen att jobba så man inte kunde komma och det stackars barnet fick sitta där själv. Man pratar om att arbeta emot mobbing på skolorna, tycker det luktar lite dubbelmoral här. Kollektiv mobbing i mina ögon. Mitt svar blev kort att jag hade skrivit kl 16:15 på hämtlistan, och att jag jobbat fram till nu! Nä, nu ska jag vara lite possitiv, vänta tills kl blir nog mycket för att få sova!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men är dom helt knäpp hur ofta kan man komma ifrån 3 timmar tidigare som sagt...

när vårat dagis har föräldrar fika är det mellan 13-17. Man fikar allt så när man hämtar hur svårt kan det va?

2011-05-12 @ 21:02:55
Postat av: Ulrika

Föräldrafika?? Ursäkta men vem har kommit på nåt sånt knäppt!!?? Hur många föräldrar har möjlighet att gå ifrån jobbet..? Mycket dubbelmoral!

2011-05-12 @ 22:19:51
URL: http://ullli.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Avskyr dessa förbannade föräldrafikan. Jag kan inte heller med mitt jobb och dom fritids jag arbetat på har jag vägrat ha det utav just denna anledning!

2011-05-12 @ 23:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0