Irritationsmoment

Har ni tänkt på hur många små irritationsmoment det kommer med att vara sambo!?
Som idag.....jag tankade bilen i förrgår, och idag är den tom!? Samma sak har hänt två gånger till de senaste två veckorna. Och jag har knappt kört bilen. Ok, bilen går på bensin så jag fattar att bensinen tillslut tar slut. Men hur kul är det då att bränna 1000 spänn och någon annan kör upp dom!
Jag vet, jag vet....delade kostnader när man bor tillsammans. Men jag tror ni förstår vad jag menar?

Måste å andra sidan så har jag åkt på en förkylning nu. Monika+sjukdom= ragata!
När jag är sjuk tycker jag faktiskt att min sambo kan ställa upp lite för mig. Jag vill ha några extra pussar och kramar, medlidande, bli omstoppad i sängen och gärna serveras lite te. Och så vill jag gärna höra hur duktig jag är som trots masade mig iväg och jobbade!
Inte för att jag vill pussa och krama någon som snorar, hostar och nyser, men hallå....inte samma sak!
När jag inte får det så börjar jag irritera upp mig, och påpekar då gärna vad jag gjort TROTS att jag mår som jag mår. Vadå ömklig fjortis, ursch. Hade jag varit tillsammans med mig så hade jag gjort slut med mig själv tills jag blivit frisk igen ;)

Nä, han gör det bra som står ut med mig ibland. Men jag kommer ändå att fortsätta irritera mig på alla dessa småsaker i vardagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0