Sticker huvudet i sanden...

och fortsätter lidandet även i morgon, för vad har jag för val!?
En dag, det var tydligen allt som krävdes för att få mig att glömma den sköna julledigheten.
Nu sitter man hemma i soffan och undrar hur man någonsin ska orka ta sig upp igen.
En dag på jobbet, det var allt som krävdes!
Hur puckade människor finns det egentligen? Bara undrar,,,,,
Vad är meningen med att fortsätta gnata och tjata om en och samma sak i flera veckor. Jag trodde verkligen att poletten trillat ner, men så fel jag hade =S
Orkar verkligen inte med detta ältande. Och inget kan jag göra åt sakan, inte igår, inte idag, inte i morgon.
Kanske dags att förstå att vissa saker bara är. Måste vara otroligt energikrävande att irritera sig på samma sak dag ut och dag in.
Klart att jag förstår att frustrationen och irritationen bottnar i ett större missnöje. Men snälla, låt det inte gå ut över mig!!!! Kan faktiskt erkänna att jag vid ett vist tillfälle idag blev så arg och .....ledsen är ordet....så det kom några stackars tårar.
Jaja, bara att ta nya tag i morgon. För som sagt va, vad har jag för val......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns alltid ett val. Det gäller bara att våga ta steget. Vad är det värsta som kan hända? Kom ihåg att det är du själv som styr ditt liv och bara du kan göra något åt det. Vänta inte på att någon annan ska fixa det åt dig för det kommer aldrig att ske. Livet är till för att levas, inte uthärdas.

2011-01-03 @ 18:53:31
Postat av: Marie

Men Monika!! Vad du har för val?!? Ja, man har som sagt alltid ett val. Du väljer ju att gå till jobbet. Vill du inte, så får du förändra situationen. Ett litet tips....det behövs folk på mitt jobb :). Öland är trevligt! Varje vinter är inte som den är :). Och på sommaren har vi mest sol i hela landet!! Puss

2011-01-03 @ 20:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0