Så var 2010

Oj, vilket år 2010 var. Gjort en massa roliga saker.
Sommarsemester i södra sverige med familjen.
Solsemester i Turkiet för de vuxna ;)
Flera weekendresor till Stockholm.
Sommarfest på lyxiga verandan.
Jag och älsklingen förlovade oss.
Och mycket, mycket mer!

Har lärt mig en hel del oxå. Tex att jag inte kan bestämma över tiden, och ödet.
Vissa saker är meningen, eller inte meningen. Och då spelar det ingen roll hur mycket jag än skriker och skäller, det kommer inte att ändra på situationen. Vilket då ledde till att jag var blev tvungen att lära mig att acceptera situationen, helt som den är.
Och livet är inte rättvist, och kommer aldrig att bli det heller. Men det finns oftast en mening med allt!
Oftast handlar det om lärdom. Det vore ju faktiskt rätt trist om jag vid snart 30-års ålder vet och kan allt. Vad ska jag då göra med resterande 55 år (tänkte bli ca 85 år), gå runt och veta allt?? Nej tack, då försvann ju faktiskt utmaningen med livet.
Har även lärt mig att fråga om hjälp. Det är ju faktiskt inget som är fel med att erkänna att man inte klarar av att göra vissa saker helt på egen hand. Tex att fråga om hjälp att åka och storhandla och köra bil med en bruten arm!
Mycket dumt hat jag gjort under 2010, och det kommer säkert fortsätta under 2011. Hoppas bara att det är lite mindre pinsamma, dumma grejer jag lyckas med.

Hur minns ni 2010?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0