Älska idag.....

Sitter och funderar lite i min ensamhet.
Tar man inte lite för lätt på livet? Liksom räknar med att allt är som vanligt i morgon när man vaknar.
Man antar att allt finns kvar när gryningen kommer tillbaka.

Man klagar på jobbet, på att sambon inte diskat, på att barnen inte lyssnar ordentligt, osv.
Man kanske skulle fundera på vad man har istället. Hur lyckligt lottad man är som har en familj.
Hur bra man har det som har ett påfyllt konto i slutet på varje månad.
Det finns alltid mat i kylen, och oavsett hur mycket man tjatar på barnen så kryper de ändå upp i ens famn och vill kramas. Är inte det lycka?
Ibland blir man arg på sin älskling för att han/hon tjatar och gnatar på en. Men hade han/hon gjort det om det inte fanns kärlek? Hade man trilskats på om man inte brydde sig?

Ibland tar vi nog livet lite för lättvindligt. Det är ju trots allt ingen självklarhet att vi alla är här i morgon.

Tala om för dom du älskar att du älskar dom, lev med dom, skratta med dom. Skapa fina minnen, och var rädd om dom. Se till att du själv gör sånt du drömmer om att göra. Ta vara på tiden.

Älska idag, inte i morgon!




Ps: I Love U  K.H.B

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja vi har det väldigt bra men vi är dålig på att se hur bra vi har det.. en tjej jag jobbade med förut har mist sin son, han var väl i Zebs ålder... så även fast man är less och får tjata på barnen ska man vara glad att man har dom... för livet kan ändras fort... Kram!!

2011-01-10 @ 13:24:48
URL: http://ullli.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja älska idag, imorgon kan det vara för sent helt enkelt. Jag är faktiskt en av dem som inte tar något för givet, allraminst livet. Jag tror att alla som blivit drabbad av något livsomvälvande tänker i andra banor sedan. Jag är inte riktigt samma person nu som jag var innan jag blev sjuk. Mycket har hänt inom mig och jag kan ärligt säga att jag är glad och tacksam över allt jag fått gå igenom,hur jävligt det än har varit. Därmed inte sagt att jag vill igenom det igen....EN gång räcker!...långt! Jag har haft mycket tid att tänka och reflektera över omgivningens bemötande och attityder som jag aldrig trodde jag skulle behöva uppleva i dagens upplysta samhälle... Av erfarenheten blir man vis. Jag har lärt mig massor om mig själv och vet vad som är viktigt i mitt liv. Talesättet att "allt som inte dödar stärker", stämmer. Att leva i nuet hela tiden är en konst som jag behärskar mycket bättre nu än tidigare. I vår stressade vardag är det omöjligt att fixa det fullt ut alltid, men...tankens kraft är stor och livet är för värdefullt för att inte tas tillvara idag. Imorgon kan allt vara förbi. Så älska, skratta, lev och njut/A-L

2011-01-10 @ 17:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0