And that´s how I do it

Hade precis en diskussion med mina föräldrar nu på morgonen. Diskussionen grundade sig på julklapparna som mina syskon gav sina barn igår. 6 av 8 av mina syskonbarn fick igår utomlandsresor av sina mammor, dom två som inte fick det kom hem från 2 veckors värme i förrgår, och eftersom jag förmodar att dom inte betalt resan själv så väljer att se deras utomlandsvistelse som en tidig julklapp.

Jag: -Mamma, eftersom alla andra mammor i den här familjen gav sina barn utomlandsresor i julklapp tycker jag kanske att du oxå borde följa den trenden.
Mamma: - Hur menar du nu?
Jag: - Jag menar att du kanske skulle ta och köpa en utomlandsresa åt mig, din dotter vet du.
Mamma:- Ja, men jag har ju fyra döttrar, då måste jag ju köpa en åt alla.
Jag: (funderar en stund, måste lägga om strategin för det här kommer inte funka)
Jag: -Pappa, eftersom alla andra har fått utomlandsresor i julklapp så tycker jag att du kan köpa en åt mig med!
Pappa: (tystnad)
Jag: - Jo men det är en bra ide, och jag är ju faktiskt ditt ENDA barn. (jag och mina systrar är halvsyskon)
Pappa: - (fortsätter läsa tidningen under tystnad)
Jag:- Det är faktiskt en jätte bra idé, för hur ofta gör du och jag något tillsammans, liksom bara du och jag. Det skulle vara bra för våran relation!
Pappa: - (vänder blad på tidningen)
Jag: - Men du toppen, då gör vi så, ge mig datumet bara sen när du bokat resan.
Pappa: -(vänder blad igen)
Jag:- Mamma, vill du oxå följa med?
Mamma:- Jaa, det vore trevligt.
Jag:- Pappa. köp tre biljetter för mamma ska oxå följa!
Pappa: (fortsatt tystnad)
Jag:- nähä, men köp bara två biljetter då om det är så att du inte vill följa!?
Pappa: (fortfarande tyst)
Jag: - Jippieeee!!!!! Mamma, vi ska åka utomlands, yeaaaa!!!!
Pappa:- (vänder blad, igen)

Så gör man i min familj för att få det man vill =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0