Våga vägra fredagsinvigning!

Varför vill man alltid förtära någon sorts alkoholhaltig dryck så fort fredagen infinner sig? Jag bestämde mig idag för att INTE göra det, våga möta helgen i nyktert tillstånd! Hur svårt kan det vara licksom!? Men shit vad trist det är!
Hinner inte mer än hem, så kommer tristessen. Vad fan ska man göra licksom, det är ju för fanken fredag!
Sätter mig i bilen, åker på bolaget för att köpa det jag ska ha i morgon. Fatta vilken självdisciplin som krävs för att inte nalla på det redan ikväll.
När jag har som tråkigast kommer min fina Jennie och hälsar på. Vi fördriver några timmar vid köksbordet, med en kanna kaffe och en hel del dösnack.

Tack vännen för en trevlig kväll, det är allt för sällan vi ses men det känns alltid som om det var igår!

Nu ska jag bara härda ut några timmar till, sedan sova. Får man lägga sig kl 22 på en fredan när man är ledig på lördagen? Känns lite....gammalt!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0