Action med blåljus på nära håll.

Sent igår kväll hör jag hur det kommer en bil på vägen in mot vårat område. Jag reagerar eftersom det låter som det går rätt så fort. Den stannar, jag hör en bildörr som kastas igen, bilen gör en rivstart och kommer runt kurvan och blir synlig för mig. Det är en polisbuss =O Den stannar nästan alldeles utanför vårat hus, en polis hoppar ut med en schäfer. En annan polis kommer springandes från motsatt håll. Han ropar åt oss: -Har ni sett någon springa förbi? -Nä, svarar vi med hakorna nere i backen.
Jag hör hur de pratar om signalemente telefonen. Schäfern sticker iväg mot skogen, en annan polis kommer runt husknuten hos en av grannarna. Polisbussen gör en rivstart, vänder och åker iväg så fort att jag var helt säker på att den skulle tippa i kurvan. Jag står och bara stirrar och försöker fatta vad fan det är som händer.
Nu hör jag hur schäfern börjar skälla. Nästa polisbil anländer, tätt följd av en civilbil. Blåljusen lyser upp gatan jag bor på. Polisbuss nr 2 kommer och stannar straxt nedanför i kurvan.

Jag har aldrig varit så irriterad över den jäkla träddungen mitt utanför vårat hus, som just i detta läge skymde sikten totalt för mig. Ni kanske förstår hur galet nyfiken jag var i just detta läget!?
Jag springer upp på toan där jag har ett takfönster ut mot gatan. Så där står jag, på toaletten och försöker se vad som händer ute på min gata. *pinsamt?* 

Civilbilen cirkulerar runt på gatan, hunden har tystnat .-Vad fan är det som händer där borta på andra sidan dungen? Efter ett tag åker de sakta förbi ute på gatan och försvinner.Allt blev lugn och silla igen, precis som vanligt. Kommer vi någonsin få veta vad som hände där, på andra sidan dungen?

Det enda jag vet är att det inte rörde sig om någon person på våran gata. Personen de jagade försökte gömma sig i skogsområdet bakom huset som polisen kom fram ifrån.

En rätt annorlunda och spännande fredags kväll, eller vad säger ni!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0