Startskottet har gått!

Ja, då har påsken officiellt påbörjats! Och vilken start det blev, tyvärr inte den bästa.
Jobbet var hemskt idag på eftermiddagen, nära att jag inte skulle kunna åka hem kl 16. Det skapade panik hos mig eftersom jag skulle hinna påskhandla. När jag väl kommer därifrån så har jag såklart glömt inköpslistan hemma på köksbordet, så det var bara att åka hem. Väl hemma möts jag av en trött och grinig sambo, kul! Och mitt humör var inte heller på topp, slutade såklart med tjafs. Iväg till affären, och är man inte ute i tid får man skylla sig själv när hyllorna gapar tomma mot en.
Jag hade tänkt göra en maträtt redan ikväll för att underlätta lite för mig själv, men så klart att jag glömt att köpa grädden som ska vara i den. Och då upptäcker jag även att creme fraichen som jag köpt till en annan maträtt inte är kokbar. Så nu sitter jag här, med vinet som jag inte skulle öppna föräns i morgon. Kändes verkligen som att jag behövde det nu! Så skål och Glad Påsk på er!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0