Varför? Jo, därför!

varför? Varför kan man aldrig hålla sig hemma nykter en helg?
Denna helgen bestämde jag med mig själv att inte dricka en droppe alkohol. En vit helg!
Hatar att vakna upp med herr ågren och en dunkande huvudvärk.
Men vad händer? Jag är sååååå dålig!!!

Vi är bortbjudna till Johanna öch Danne. danne har fylt år så det är en födelsedagsfest.
Eftersom jag inte ska dricka så tar jag och älsklingen bilen dit. Kalle tar några groggar och vi njuter av trevligt sällskap. Jag hade faktiskt hyfsat roligt. Men ni vet hur det är, sitta ensam nykter i ett rum där alla andra dricker sprit och ser ut att ha så himla roligt.
Någonstans här börjar man glömma löftet om att vara nykter.

Men ja kunde ju inte dricka, eftersom Lukas v
ar på stan och kanske behövde skjuts hem efter bion. När bion är slut så ringer jag honom, han får skjuts hem av polarens förälder.

Nu glömmer jag totalt mitt löfte, för nu helt plötsligt så får jag ju dricka eftersom jag inte ska köra bil.
Nu kan jag vara med på riktigt, vara en i gänget liksom. Inte vara den tråkiga som sitter i soffan nykter.
Nej, nu ska jag bli rolig, sjunga och dansa!!
Så vi sitter och förgroggar, tar en taxi ner på stan, går in på Plaza. Träffar en del människor jag känner, dansar, dricker några groggar till.
När lysena tänds hämtar vi jackorna. Hem? Nej, kvällen har ju nyss börjat. Efter krogen MÅSTE man ju äta kebab.
Någonstans här börjar man komma på den där otroligt dumma idén med efterfest. Men som tur var så kom vi på bättre tankar och åkte hem och sov.


Men idag när jag vaknar med herr ågren och huvudvärken så kommer jag ihåg mitt löfte. Jag skulle ju inte dricka! Hur kunde det bli så? Vad var det egentligen för fel med att sitta i soffan och vara tråkig?
Hade jag varit tråkig igår hade jag mått bra idag!!
Men hade jag varit tråkig hade jag inte haft roliga minnen, så det kanske var värt det ändå!?

Johanna.....vi glömde äggen!!! (fniss)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det va så kul att ni kom och att DU hängde med ut iaf :-D

Haha faan va jag tjatade om ägg.. Va sjukt sugen på omelett, det blir det till middag idag iallafall!

Kram på Dig

2010-10-26 @ 16:08:37
URL: http://johaani.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Fasiken jag hade ju efterfest! Ni skulle varit med på den...

2010-10-28 @ 10:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0