Snart firar vi jul i juli!

Men snälla, nu får vi väll ändå ta och hejda oss. Varför kan vi inte låta traditioner vara traditioner?
Läste nyss en blogg om en tjej som redan ätit första lussebullen. Alla måste väll få göra vad man vill, men jag tycker det är lite sorgligt.
Jag är en sådan person som tycker om traditoner. Jag är en sådan person som äter min första lussebulle när vi firar första advent.
Visst, alla gör vi olika. Men om man nu äter sin lussebulle en månad innan första advent, hur firar man då första advent?
Samma sak med julen. Hittade julklappspapper i affären för över en månad sedan. Hur ska jag kunna finna den där magiska julstämningen när vi börjar ett halvår innan?
Nej, nu sätter jag ner foten!!!!
Inga lussebullar före första advent, inget julpyssel i affärerna föräns tidigast november(då menar jag verkligen tidigast november!!!) Inte äta 5 julbord innan julafton, inte heller gratinera julskinkan andra advent.
Jag blir alltid lika upprörd när jag kommer hem till min älskade vän i november, och hon redan satt upp adventsstjärnorna. Jag håller med om att det är oerhört mysigt med dem uppe, MEN, det är inte riktigt lika speciellt om vi  har dem uppe 6 månader om året.
(Du vet vem du är, och förmodligen så viker du dig av skratt just nu, fniss!)


Så.....nu har jag sagt mitt för denna gång!

Kommentarer
Postat av: Elin Hedenfalk

Håller med dig så förbaskat!!!Jag är precis som du.Adventsljusstakarna skall inte tändas före 1a advent!Julgranen ska pyntas på kvällen innan julafton!Traditioner är till för att hållas,och det är en regel här hemma som vi följer :) Bra där av oss tycker jag!!!! KRAM!!!

2010-10-28 @ 10:31:59
Postat av: Mia P

Men åh vad skönt då är jag ju inte ensam om detta,självklart äter man inte en lussebullar 2månader innan,samma sak gäller glögg,pepparkakor=D



Trevlig dag

/miai

2010-10-28 @ 12:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0