Min torsdag så långt!

Hemma igen efter jobb och återbesök hos sjukgymnast.
För er som inte vet så bröt jag handleden rejält för några veckor sedan.
Det var på min och älsklingens semester i Turkiet.
Andra provar nya maträtter, goda drycker och fina stränder. Jag provade sjukvården!

Sjukvården är inget jag rekomenderar andra att prova.
Jag rekomenderar inte heller att resa med resebolaget Detur!!!

Varför?
Därför att det är lätt att trycka en text i en broschyr där det finns ett jour nr att ringa vid akuta problem. Personalen ska då hjälpa resenären.
Det verkar däremot vara betydligt svårare att agera efter det man  i skriften.
Och det fina är (för Deturs del) att om ord står mot ord så finns det inte mycket du kan göra som resenär.

Jaja, nu fortsätter vi!
Jag fick gipsa armen i Turkiet.

Nu har det gått en vecka sedan gipset åkte av och armen blev fri =)
Idag var det då återbesök hos sjukgymnasten på lassa för att se hur det går för lilla armen.
Tyvär visade det sig att det inte går särskilt bra. Den är betydligt stelare än vad den borde vara.
Ligamentet läker inte som det ska.
Så nu har jag fått ett handledsstöd som jag ska ha på mig. Btw är det riktigt snyggt, svart med riktigt blå sömmar =)
Fortsatt sjukskriven 50% minst två veckor till. De ansåg att det inte var en bra idé att jobba i vården när man knappt kan tvätta sig själv i ansiktet, eller lyfta en stekpanna.

Så här ser min vänster arm ut ett tag framöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0