Snusmumrik!

Sitter och undrar vad som hände?
Jag slutade snusa, började röka.
Slutade röka, började snusa.
Och tillbaka.....

Ufh, jobbigt är det. Jag vill så gärna sluta helt, med båda.
Men det är så jäkla svååårt.....

Har snusat ni i 11 år. Det är rätt länge.
Guud, tänk på alla pengar jag hade kunnat spara =S
Då kostade en dosa ca 20-25 kr, idag ca 35-40.
Och då snusar jag en dosa per dag. DYRT!

Nä, skärpning Monika!!!

Någon med lite lite tips och råd som oxå har försökt, som kanske även har lyckats?
Lämna en kommentar...



KRAM

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har dock ej lyckats....men när jag slutade röka, eller man kanske ska kalla det uppehåll då jag inte lyckades, det tog iaf lång tid innan jag väl bestämde mig. Jag tror att man måste ha bestämt sig för det för att lyckas.... Även om jag bestämde mig åkte jag dit igen efter 5 månader. Men ibland kan det ta ett par omgångar innan det går helt. Man måste se det positiva i det hela....t.ex jag klarade ju faktiskt 5 månader, nästa gång ska jag klara längre. Man får hela tiden pusha sig själv, och sen ska man inte lyssna för mycket på hur andra gjort. man får hitta sitt eget sätt att bryta rutiner och minska suget. Lycka till!

2010-11-24 @ 10:32:24
Postat av: Tessan

Ja du Monkan.... Att sluta snusa är fan inte lätt, men det går om man bara ger sig den på att man ska klara det. Att bli gravid var det som gjorde att jag bestämde mig. Jag slutade för snart 7 år sedan och kan fortfarande känna suget efter snus. Men det är bara att stålsätta sig och inte falla dit. Lycka till....kramen

2010-11-24 @ 10:37:07
Postat av: Emmely

Om du slutar snusa så slutar jag med sockret, av pengarna går vi ut en kväll.

2010-11-25 @ 19:59:13
URL: http://ihuvudetpavonappen.bloggie.se
Postat av: Monika

Emmely: det var ju en toppen idé. Tycker vi gör det oavsett!!! =)

2010-11-25 @ 20:51:45
URL: http://missgloria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0