Hatkätlek

Haft två skitdagar på jobbet nu. Ingenting har gått bra. För det första så är personalen rätt less tror jag. Inte så skoj att jobba ute i hemtjänsten när det snöar, blåser och är kallt. Sedan börjar julen närma sig, vilket oftast leder till mer stress. Måste ärligt talat säga att det inte är varken lätt eller roligt att vara samordnare alla gånger. Nu är jag i en period när jag ska jobba i vården, fixa allas julsemestrar, köra lönerna, göra klart inför egenkontrollen 2011, förbättra kvaliten samt planera för utbildningsdagar. Och allt detta ska helst göras på samma gång.
Och åvanpå det får jag ta en massa skit oxå.
Har verkligen problem med de som ändrar karraktär när en viss person finns i rummet.
När de blir nedlåtande och beter sig som en jäkla översittare. Dessa gånger försöker jag dock bita mig i tungan, men ni som känner mig vet att jag kan ha lite svårt för det. Och när det brister så fullkomligt skiter jag i vilka det är som finns i rummet, jag säger vad jag tycker!
Ufh, och det känns inte som om denna dag kommer att bli bättre. Trots att jag är ledig!!!



Kommentarer
Postat av: Emmely

NJUT Monika.



Jag tänker bara en dag till sen är jag ledig, :)

2010-11-25 @ 19:57:43
URL: http://ihuvudetpavonappen.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0