DRAMATIK PÅ HOCKEYMATCH!!

I söndags åkte vi till Sundsvall för att gå på hockey, AIK-Timrå.
Jag, Älsklingen, AIK-Kalle, och två vänner till åt oss. Även barnen var med.
Matchen var grym, 4-1 till AIK. Vi satt alla klädda i AIK-halsdukar. Barnen (där jag även räknar in karlarna=P) viftade med sina flaggor, och sjöng hejjar ramsor.
När matchen var slut och vi kommit utanför arenan möttes vi av blåljus. Två ambulanser, kunde skymta att det låg någon på marken bakom folkmassan som samlats runtomkring.
Vi hade tappat bort AIK-Kalle. Jag sprang fram, rädd att det var han som låg där. Jag tänkte aldrig på att jag hade Smilla och Lukas bakom mig. Tack och lov så var det inte han. Det var en äldre man som de gjorde hjärt och lungräddning på. Oturligt nog så hann barnen se detta!

När vi står vid bilen och väntar på att alla ska komma så kör en polisbil förbi. I den bilen sitter AIK-Kalle.
Den stannar en bit bort, vi springer dit för att fråga vad som hänt. Men OJ....det fick man vist inte fråga. Jäklar vad sur snutbruden blev. Har aldrig sett någon få av sig bältet så snabbt, hoppa ur bilen och skrika -KLIV BORT FRÅN BILEN!!! Shit, inte viste jag att lilla jag såg så farlig ut i en AIKhalsduk, hihi.

Kvar stog vi, med en Smilla som frågar med gråten i halsen och undrar varför polisen tog AIK-Kalle, och om vi någonsin kommer få tillbaka honom?? Stackars liten, så söt.

Hur som helst...polisen ringer upp oss ca 20 min senare och frågar om vi kan komma och hämta ut honom. Citerat "Lika bra att ni tar med honom hem istället för att vi ska ha honom här!"

Vad hade han nu gjort??

Han hade tagit med sig en flagga som satt fast på ett rör in i klacken. Ja, det var allt!! En flagga!!
Pga denna flagga och en äldre man som blivit sjuk så fick jag ligga vaken långt in på natten med en ledsen liten tjej, med sååå många frågor om döden. Stackaren trodde mannen dog, vilket han kanske gjorde, men inte i min historia!! Jag hoppas han klarade sig.

Det som skulle bli en mysig hockeyresa blev en dramatisk upplevelse för vissa små.
Vi vuxna skrattade mest åt han som fick eskort till polishuset, och som sedan blev utkastad därifrån, fniss.

Men alla var vi lyckliga över en AIK seger =D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0