Ny parasit teori.

Har stundvis sååå ont i min mage. Det kniper och bubblar i den. Men inget mer!
Jäkla vatten parasit. Hoppas de hittar den som är ansvarig för att halva kommunen varit/är/kommer att bli dålig.
Finns en massa teorier som går runt om vad det kan vara som orsakar detta.
Den senaste jag hörde var att det beror på att de har spolat ut vattnet de rengjort de nya  fjärrvärmerören med i Minnesjärdet. Alldeles bredvid där de tar in det "rena" vattnet. Dessa rör är över fyra mil långa, och har spolats ett antal gånger. Ni kan ju tänka er hur frächt detta vatten ska ha varit, och vilka vattenmängder det handlar om.

Överlag tycker jag att det är helt otroligt att kommunen kan ta det så lungt i denna situation. Borde de inte anstränga sig fullt ut för att försöka hitta orsaken?
Som jag har förstått det har de inte ens tagit in extra personal.
Men det klart, vi ska ju inte klaga, för vi BOR JU  I SVERIGE!!! Klart vi ska finna oss till rätta i denna situation och tänka på de människor som faktiskt har det värre. Absolut, det kan jag göra. Men det ändrar ändå inte min åsikt ang detta Vi betalar skatt, jobbar och sliter, klart att man blir sne när vattnet inte går att använda.
Hade kunnat vara lite mer förstående om det hade varit åtgärdat inom 1-2 veckor. Men ända till efter nyår!?
Och mitt i skidtävlingarna, PINSAMT!

Kan just nu inte påstå att jag är stolt över att vara Östersundare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0