Lite tankar om arbetet....

Detta var en dag fylld av ny information. har varit på två utbildningar, social dokumentation och nya lönesystemet Medvind (som fortsätter i morgon)
Den sistnämda utbildningen var så rolig, fick ju faktiskt lära mig massa bra saker.
Medvind kommer underlätta rejält för mig på arbetet. Dessutom kommer jag äntligen kunna ha stenkoll på personalens komptimmar och semesterdagar. Så inga fler frågor ang detta som jag ej kan svara på =D Snart vet jag nog ALLT, and I loove it!!

Det enda som nu skulle göra mitt liv perfekt vore att jag får arbeta mån-fre 7-16. Men den kommer jag nog inte få igenom. Vissa dagar jobbar jag både i vården och som samordnare. Nu har jag faktiskt börja säga ifrån, orkar och kan inte göra båda sakerna på SAMMA gång. Jag är ingen övermänniska. Om jag skulle få igenom mitt önskemål skulle det innebära en mera strukturerad arbetsplats, och en mindre stressad Monika.
Det tråkiga är bara att vissa inte verkar förstå hur mycket jag faktiskt gör. Blir så less när man stressar och verkligen försöker hinna med allt, och det man får är kritik för det man inte hunnit med.

Den klassiska kommentaren -Varför har inte samordnaren gjort det? Gör hon ingenting?

-Nä, jag sitter på min söta lilla rumpa hela dagarna och dricker kaffe. Ser på medans de andra jobbar och njuter.

Nä, jag ska inte klaga. Jag har ju trots allt efter skatt 600 kr mer i lön. Toppen!





Kommentarer
Postat av: A-K

Ja är det inte så? du sitter där och bara sitter. går och tar en kopp kaffe ibland... Men jobba, nääää de gör du väl inte ;-)

2010-12-14 @ 20:36:34
Postat av: Anonym

Ja själv har jag 150 mer i lön efter skatt.. så du kan se dig som värsta kapitalisten.. å då har jag en 3 årig högskoleutbildning och 17 år i yrket..de du!

2010-12-20 @ 21:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0